۱۳۹۴ مهر ۱۱, شنبه

ردپای 5عضو دولت احمدی نژاد در پرونده مرد سه شناسنانه ای

http://webgardi.yjc.ir/fa/news/150446/%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D8%B9%D8%B6%D9%88-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D9%87%E2%80%8C%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C


بدون شرح......


سوخوی34

اعتماد به نفس روسها
متکی به سوخوی 34 است!   
 

  



جنگنده بمب افکن سوخو-34 روسی که در سوریه مشغول بمباران پایگاه های داعش است به تانک پرنده معروف است. این جنگنده به ۵ اینچ فولاد مقاوم شده زیر کابین خلبان مجهز است و به همین دلیل ضدهوائی ها حریف آن نیستند.

این هواپیما با سرعت دوهزار کیلومتر در ساعت (یک برابر و نیم سرعت صوت) می‌تواند پرواز کند و تا ۱۰۰۰ کیلومتری نیاز به سوخت گیری ندارد.

این هواپیما ۱۲ تن مهمات میتواند حمل کند. یک هیولای کامل که هم برای اهداف ثابت و متحرک زمینی بسیار دقیق تنظیم شده و از پس جنگنده های مهاجم نیز بر می آید. قادر به زدن F-18  و F- 15 و یوروفایتره است و از سال ۲۰۱۴ وارد نیروی هوایی روسیه شده است.

قیمت آن۴۰ تا۳۰ میلیون دلار برآورد شده اما هنوز فروخته نمی شود.

در مقابل امریکا پروژه F-35 رو کلید زد که با چندین سال تاخیر قراره روانه «بازار» بشود. چند سال پیش شروع کردند به «پیش فروش» این «محصول» با یک کمپین عظیم تبلیغاتی که این هواپیما نامرئیه و به قول خودشان «اول می‌بینه و اول شلیک می‌کنه» تا جایی که کانادا و انگلیس و آلمان و اسرائیل و استرالیا و نروژ طالب بودند به قیمت  ۱۰۰ میلیون دلار آن را پیش خریدکنند. در سال  ۲۰۱۱ این هواپیما رفت برای آزمایش و پس از آن نروژ خریدش رو نصف کرد و آلمان پیشنهاد خریدش را پس گرفت.

پیر اسپری از طراحان F-16  گفت: F-35 یک بوقلموست! به درد هیچ کاری نمی خورد. موتورش هم داغ می کنه. ادعای نامرئی بودنش تقلبیه.

تکنولوژی رادار روسیه چند ده سال جلو‌تر از تکنولوژی نامرئی سازی هواپیماهای امریکاست به نحوی که رادارهای ساخت سال ۹۴ رد این‌ها رو می‌تونه بزنه. ویلسون ویلر مدیر مرکز اطلاعات نظامی پنتاگون می‌گوید: F-35 تنبل و سنگین است. اگر با یک نیروی هوایی جدی روبرو بشود عمیقا به مشکل بر خورد می کند. از آن مشتری فعلا فقط کانادا و اسرائیل باقی مانده اند. اسرائیل که مشتری همیشگی امریکاست و کانادا هم به خاطر سرمایه گذاری خودش در شرکت لاکهید (سازنده F35-) خلاصه این که اعتماد به نفس روسیه الکی نیست.


اعتماد به نفس روسها
متکی به سوخوی 34 است!   
 

  



جنگنده بمب افکن سوخو-34 روسی که در سوریه مشغول بمباران پایگاه های داعش است به تانک پرنده معروف است. این جنگنده به ۵ اینچ فولاد مقاوم شده زیر کابین خلبان مجهز است و به همین دلیل ضدهوائی ها حریف آن نیستند.

این هواپیما با سرعت دوهزار کیلومتر در ساعت (یک برابر و نیم سرعت صوت) می‌تواند پرواز کند و تا ۱۰۰۰ کیلومتری نیاز به سوخت گیری ندارد.

این هواپیما ۱۲ تن مهمات میتواند حمل کند. یک هیولای کامل که هم برای اهداف ثابت و متحرک زمینی بسیار دقیق تنظیم شده و از پس جنگنده های مهاجم نیز بر می آید. قادر به زدن F-18  و F- 15 و یوروفایتره است و از سال ۲۰۱۴ وارد نیروی هوایی روسیه شده است.

قیمت آن۴۰ تا۳۰ میلیون دلار برآورد شده اما هنوز فروخته نمی شود.

در مقابل امریکا پروژه F-35 رو کلید زد که با چندین سال تاخیر قراره روانه «بازار» بشود. چند سال پیش شروع کردند به «پیش فروش» این «محصول» با یک کمپین عظیم تبلیغاتی که این هواپیما نامرئیه و به قول خودشان «اول می‌بینه و اول شلیک می‌کنه» تا جایی که کانادا و انگلیس و آلمان و اسرائیل و استرالیا و نروژ طالب بودند به قیمت  ۱۰۰ میلیون دلار آن را پیش خریدکنند. در سال  ۲۰۱۱ این هواپیما رفت برای آزمایش و پس از آن نروژ خریدش رو نصف کرد و آلمان پیشنهاد خریدش را پس گرفت.

پیر اسپری از طراحان F-16  گفت: F-35 یک بوقلموست! به درد هیچ کاری نمی خورد. موتورش هم داغ می کنه. ادعای نامرئی بودنش تقلبیه.

تکنولوژی رادار روسیه چند ده سال جلو‌تر از تکنولوژی نامرئی سازی هواپیماهای امریکاست به نحوی که رادارهای ساخت سال ۹۴ رد این‌ها رو می‌تونه بزنه. ویلسون ویلر مدیر مرکز اطلاعات نظامی پنتاگون می‌گوید: F-35 تنبل و سنگین است. اگر با یک نیروی هوایی جدی روبرو بشود عمیقا به مشکل بر خورد می کند. از آن مشتری فعلا فقط کانادا و اسرائیل باقی مانده اند. اسرائیل که مشتری همیشگی امریکاست و کانادا هم به خاطر سرمایه گذاری خودش در شرکت لاکهید (سازنده F35-) خلاصه این که اعتماد به نفس روسیه الکی نیست.


کسانی که نمیخوانند ، تصورکنن میدانند

مرحوم حبیب یغمایی تعریف میکرد :
در دوره رضا شاه که عزاداری و سینه زنی و قمه زنی ممنوع شده بود ؛
یک روز ملک الشعرای بهار به مرحوم شوکت الملک - امیر بیرجند -
گفته بود :
الحمدالله ولایت شما هم برق دارد ؛ هم آب دارد ؛ هم مدرسه دارد ؛ هم سالن نمایش دارد ؛ همه چیز هست ؛
اینکه بعضی ها هنوز شکایت میکنند دیگر چه می خواهند؟
مرحوم شوکت الملک گفته بود : آقا ! اینها برق نمی خواهند . اینها محرم میخواهند .
اینها مدرسه نمی خواهند ؛ روضه خوانی میخواهند .کربلا را به اینها بدهید همه چیز به آنها داده اید ! *
حبیب یغمایی متعلق به کوره دهی بود بنام " خور " که خیلی به آنجا عشق میورزید .
در آنجا درمانگاه و کتابخانه و مدرسه ای ساخت و برای آبادانی آنجا جلوی هر کس و ناکسی ریش به خاک مالید و زانو زد . مهمتر اینکه کتابخانه ای درست کرد و همه کتاب های خطی اش را که در تمام عمر آنها را با خون دل جمع کرده بود به آنجا منتقل ساخت و وصیت کرد بعد از مرگش او را در آنجا دفن کنند .
اما میدانید مردم قدر شناس همان سامان با جنازه اش چه کردند ؟
وقتی پیکر رنج کشیده او با کاروان استادان و شاگردانش ( از جمله دکتر اسلامی ؛ دکتر باستانی پاریزی ؛ دکتر زرین کوب ؛ سعیدی سیرجانی وبسیاری دیگر از چهره های نامدار وطن مان ) به روستای خور برده شد ؛
همان کودکانی که در مدرسه یغمایی درس میخواندند و همان مردمی که در درمانگاهش درد های خود را درمان کرده بودند ؛
به فتوای آخوند همان روستا ؛ دامن شان را پر از سنگ های درشت تر از فندق و کوچک تر از گردو کردند تا جنازه این خدمتگزار به فرهنگ ایران را سنگباران کنند . و دردناك تر اینکه پس از دفن جنازه حبیب یغمایی ؛
فرزندانش دو سه روزی در مقبره اش خوابیدند و کشیک دادند
مبادا آن پیکر بیگناه را از زیر خاک در بیاورند و به لاشخور ها بدهند !
متاسفانه تاریخ میهن ما از این ناسپاسی ها و قدر نا شناسی ها داستان های بسیار دارد .
کسانیکه نمی خوانند، تصور می کنند می دانند


ای سردار


۱۳۹۴ مهر ۱۰, جمعه

من اریای ام

من آریایی ام . . .
پیامبر ندارم ..
، امّا عقل دارم . . .
امام ندارم ، اماشعور دارم . . .
روحانی برای توست ! چون من نیازی به تقلید ندارم . . .
فرهنگ من فرهنگ عرب نیست...
کتابم کتاب عرب نیست...
عاشورا ندارم . . . منجی درون چاه ندارم . . . تنها فکر من خداست ! امّا خدایم نه در بیابان ؛ نه درون مکعّب محصور است و نه در قصّه ها و نه غرق در خرافات است . . .
خدای من قتل و کشتن و خونریزی ، حتّی در راه خودش دوست ندارد !
جهاد برایش معنا ندارد ! در دنیایش همه اش صلح است و آرامش و محبت !
اینها اعتقادات من است !
چون خدایم خدای حقیقت است ...
من منم ؛ چیزی که تو نیستی !!
من آریایی ام ؛ کسی که افکارش در مغز کوچک تو نمی گنجد........


بدون شرح....

هویت ملی
هویت ملی یک ملت شناسنامه تاریخی و اجتماعی آن ملت است همه آثار تاریخی و شخصیت های تاثیر گذار در تاریخ جهان و نویسندگان و شاعران و دانشمندان و آثارشان و جشن هاو آداب ورسم های فرهنگی هویت یک ملت هستند که باید در حفظ و نگهداری آن ها بکوشیم چون یک ملت بی هویت دچار پریشانی شده و از هم می پاشد میهن دوستی نژاد پرستی نیست همه ملتهای جهان کم وبیش دارای هویت ملی هستند به ملتهای دیگه خصوصا همسایگان ایران که بیشترشون تو حوضه تمدنی ایران هستند و مشترکات زیادی باما دارند احترام بگذاریم ما ایرانی هستیم و کوروش پادشاه باستانی ما این مرام رو داشت  داشت و این سبب بزرگی کوروش بود نه نژاد و ملیتش و ما کرد و ترک و بلوچ و لر و عرب و مازرونی و گیلک و تهرانی و اصفهانی و شیرازی وبندری و آذری و مشهدی و همه وهمه فرزندان ایرانیم سعی کنیم عرب ستیزی رو کنار بگذاریم و به فکر میهن خود باشیم کشور ما خیلی از کاروان جهانی پیشرفت عقب مونده مایی که همش انتقاد می کنیم خودمون چکار کردیم اگه هر چیزی خرابه و خوب نیست حاصل فکر و کارهای خودمونه از جمله حکومت که باید اونجوری باشه که ایده ال ماست و نیست .