۱۳۹۵ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

اعترافات امیر عباس هویدا

هویدا قرار بود از سیستم بگوید... به قول ابراهیم خان یزدی، از سیستمی که ١٣ سال صدر اعظم دوران طلائیش بود، بد بگوید...
او میخواست برملا کند تمام آن دورانی كه چشم دنیا به اقتدار ایران بود...
او میخواست بگوید چگونه شد که از شیره کش خانه و چپق کشی ها به "دروازه تمدن بزرگ" رسیده بودیم...
او قرار بود بگوید ملتی که کنار خیابان قاپ میانداخت و شپش از سر و رویش بالا می رفت، چگونه شد که به آنجا رسید که بدون ویزا به 72 کشور دنیا سفر میکرد!
هویدا قرار بود بگوید چگونه ریال ایران جزء ٧ پول برتر دنیا شد...
هویدا قرار بود بر ملا کند که چه شد که بعد از ٥٣ سال سلطنت پهلوی، دنیا به مردم ایران تعظیم میکرد...
کسی نمیداند کسانی که دیروز با بورسیه بنیاد پهلوی در بهترین دانشگاه هاي اروپایی و آمریکایی دانشجو بودند و عضو کنفدراسیون دانشجویان ناراضی ایران و امروز بعد از انقلاب از زیر قرآن به دیار غربت پناه برده اند، از صدقه سر سیستمی بود که هویدا میخواست برملائش کند...
هویدا میخواست بگوید...
او آماده اعتراف بود...
اتفاقا از تمام دنیا به مهندس مهدی بازرگان تلفن شده بود که هویدا نباید اعدام شود اما نمیدانم چگونه گلوله آخوند هادی غفاری از غيب، هویدا را برای گفتن حقیقت به سکوت کشاند!!
دیروز که در خبر ها شنیدم که دولت ترکیه به تمام کارخانه ها و مراکز اقتصادی کشور مطبوعش دستور داده که اگر کارگر ایرانی برای حمالی استخدام کنید ٣٠٠٠٠ لیره ترک جریمه خواهید شد و به زندان خواهید رفت، بی اختیار دلم گرفت...
به یاد روزهائی افتادم که من ایرانی، دانشجو بودم و هر تابستان میتوانستم از اروپا یک ماشین بخرم، سوارش بشوم و بدون گمرک و هیچ هزینه ای به همان سیستم کشور هویدا بازگردم...
به هر کشوری که میرفتم، من ایرانی ویزا سر خود بودم!! چون پاسپورت ایرانی داشتم و وقتی به ترکیه میرسیدم کشور مخروبه ای بود که پسر بچه هایش بر بلندی به ماشین من سنگ میزدند!! پلیس اش برای گرفتن یک پاکت سیگار به من التماس میکرد!! و دختران زیبای ترک در استانبول به من میگفتن "افندی افندی" تا ترغیب شوم از مغازه آنان سوغاتی بخرم و به کشورم بازگردم...
در تمام مسیر راهم که ٢٠٠٠ کیلومتر از خاک کشور ترکیه بود، همش نگران بودم از کشوری که مردمش هنوز با گاری و درشکه تردد میکنند، چگونه مرسدس بنز ٢٣٠ را که از کمپانی "دنزل" در وین اتریش خریده بودم به سلامت عبور دهم و پس از رسیدن به ایران نزد کدام صافکار و نقاش اتومبیل بروم که سنگهای کوبیده بر ماشینم را صاف و رنگ کند!!! ترکیه ده کوره ای بود که گذر از آن تمام دشواری راهم بود...
از آن روز تا به امروز که ٤٠ سال گذشته، چقدر حقیر شده ام...
کاش هویدا زنده بود و از آن سیستم میگفت...
میگفت که چگونه اینگونه شد و ما به اینجا رسیدیم...
حیف که نگفت ...
يادش گرامى باد 🌹🌹🌹


۱۳۹۵ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

کاش هیچ پیغمبری نمیومد

،کاش هیچ پیغمبری نمی آمد!
کاش خدا روی سقف آسمان می نوشت که
ای آدم ها، انسان باشید!
اینطوری هر روز صبح آدم ها تا چشم باز میکردند و بیدار میشدند،
"بیدار می شدند"!
نیازی به تفسیر نبود!
نیازی به اثبات نبود!
هیچکس دچار تشویش نمی شد!
هیچ دینی دچار خود بزرگ بینی نمی شد!
و هیچ انسانی به اسم دین کشته نمی شد!
هر روز صبح همه خدا را در پهنه ی آسمان می دیدند!
و هیچ مذهبی و هیچ دینی و هیچ آدمی مدعی و جانشین خدا نمی شد!
من سال هاست که انسان بودن را به مسلمان بودن
عشق ورزی را به مسیحی بودن
مهرورزی را به یهودی بودن
ترجیح داده ام...!
بنام انسانیت که زیباترین رسمه.............
التماس تفکر


۱۳۹۵ فروردین ۲۱, شنبه

علت لغو طرح چند سال پیش امریکا درباره مدارس غیر انتفاعی

چندسال پیش در امریکا طرحی پیشنهادشد که مدارس غیر انتفاعی تاسیس شود..
این طرح هنوز در مراحل اولیه خود بودکه با موج عظیم مخالفت جامعه متخصصین مواجه شد..
کشمکش وبحث وجدل بالا گرفت واجرای طرح برای همیشه لغو شد.
واما دلایل متخصصین وجامعه علمی چه بود؟
آنها ادعا داشتند که زیربنای ترقی وپیشرفت هر کشور آموزش وپررش آن است
واگر این امر الوده به مسائل مادی ومنفعتی سودجویان همیشه در کمین شود.
عقب گردی جامعه شروع خواهد شد.دیگر آموزش در حاشیه قرار خواهد گرفت.
شاید ظواهر قضیه برای جلب رضایت اولیا حفظ شود
ولی همواره سایه منافع مادی آموزش را تحت تاثیر قرار خواهد داد..
پروسه آموزش فقط در سایه رقابت وسخت گیری هدفمند قابل اجراست .
انها معتقد بودند اگر ثروتمندان وفقرا توسط این مدارس جدا شوند
اعتماد به نفس افراد ضعیف جامعه از بین خواهد رفت
وطیف وسیعی از استعدادهاهرز خواهد رفت
وامریکا باید قیدابرقدرتی دنیا را برای همیشه بزند.
در هیچ جامعه پیشرفته مدرسه غیرانتفاعی وتیزهوشان ونمونه وجود ندارد.
تمام این مدارس واین نوع غربالگریها جامعه را صدها سال به عقب برخواهدگرداند.
رقابت بی معنی میشود.
القای حس تیزهوش بودن ,ثروتمند بودن,نمونه بودن
ونهایتا القای حس فقیر بودن ودر عین حال خنگ وبی ادب بودن
برای دانش آموزان مدارس دولتی سمی مهلک برای جامعه ایران است.


دلیل لغو طرح چند سال پیش امریا برای مدارس غیر انتفاعی

چندسال پیش در امریکا طرحی پیشنهادشد که مدارس غیر انتفاعی تاسیس شود..
این طرح هنوز در مراحل اولیه خود بودکه با موج عظیم مخالفت جامعه متخصصین مواجه شد..
کشمکش وبحث وجدل بالا گرفت واجرای طرح برای همیشه لغو شد.
واما دلایل متخصصین وجامعه علمی چه بود؟
آنها ادعا داشتند که زیربنای ترقی وپیشرفت هر کشور آموزش وپررش آن است
واگر این امر الوده به مسائل مادی ومنفعتی سودجویان همیشه در کمین شود.
عقب گردی جامعه شروع خواهد شد.دیگر آموزش در حاشیه قرار خواهد گرفت.
شاید ظواهر قضیه برای جلب رضایت اولیا حفظ شود
ولی همواره سایه منافع مادی آموزش را تحت تاثیر قرار خواهد داد..
پروسه آموزش فقط در سایه رقابت وسخت گیری هدفمند قابل اجراست .
انها معتقد بودند اگر ثروتمندان وفقرا توسط این مدارس جدا شوند
اعتماد به نفس افراد ضعیف جامعه از بین خواهد رفت
وطیف وسیعی از استعدادهاهرز خواهد رفت
وامریکا باید قیدابرقدرتی دنیا را برای همیشه بزند.
در هیچ جامعه پیشرفته مدرسه غیرانتفاعی وتیزهوشان ونمونه وجود ندارد.
تمام این مدارس واین نوع غربالگریها جامعه را صدها سال به عقب برخواهدگرداند.
رقابت بی معنی میشود.
القای حس تیزهوش بودن ,ثروتمند بودن,نمونه بودن
ونهایتا القای حس فقیر بودن ودر عین حال خنگ وبی ادب بودن
برای دانش آموزان مدارس دولتی سمی مهلک برای جامعه ایران است.


۱۳۹۴ اسفند ۲۳, یکشنبه

قول پیگیر درمانی زهرا رهنورد از سوی وزیر بهداشت

پس از دو ماه وقفه در معاینه و کنترل وضعیت پزشکی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که با برخی رفتارهای “مشکوک” زندان‌بانان و ابراز نگرانی درباره وضعیت سلامتیشان همراه شد، وزیر بهداشت در تماس تلفنی خود با فرزندان آنها، خبر داد که به ملاقات این دو زندانی رفته و پس از معاینه، دستورات لازم پزشکی را ابلاغ کرده‌ است. او اطمینان داد که رسیدگی به سلامتی محصوران پس از این به طور منظم انجام خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کلمه، دختر میرحسین و رهنورد با تشکر از پیگیری‌های چند روز اخیر درباره‌ی وضعیت سلامتی پدر و مادر خود خبر داد که وزیر بهداشت پس از انتشار اطلاعیه دختران موسوی به ملاقات محصوران در زندان اختر رفته و پس از معاینه، دستورات لازم پزشکی را ابلاغ کرده‌ است. وی همچنین درخواست کرد که همراهان سبز اخبار مربوط به میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را صرفا از منابع موثق که توسط خانواده منتشر می‌شود، پیگیری کنند تا نگرانی‌های امنیتی از انتشار اخبار هدفمند از حصر کمرنگ‌تر شود.
هشداری که به‌موقع شنیده شد
روز چهارشنبه دختران میرحسین موسوی در اطلاعیه‌ای ضمن شرح بخشی از وضعیت جسمی نابسامان و بی‌سابقه مادر خود در زندان خانگی، از تغییر روند امنیتی و حتی تغییر جهت دوربین‌ها به سمت اتاق خواب محصوران نوشته و اعلام کرده بودند که طی دو ماه گذشته شرایط نامساعد جسمی زهرا رهنورد با بی‌توجهی محرز زندان‌بانان و مسئولان روبه‌رو شده که اوضاع را نگران‌کننده‌تر از پیش کرده است.
اکنون دختر میرحسین و رهنورد ضمن تشکر از توجه به اطلاعیه و پیگیری درباره‌ی سلامت محصوران گفت: “قدردان توجه همه‌ی همدلان و همراهان و همچنین پزشکان محترم که پیگیر قضیه بودند و متوجه عمق این مسئله هستند که چه اتفاقی در حصر می‌افتد، هستیم”.
حصر مطلق است؛ فقط ماموران امنیتی از داخل حصر خبر دارند
وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی اطلاع یافتن و نیز اطلاع‌رسانی خانواده از اخبار مربوط به محصوران، با تاکید بر اینکه حصر نخست وزیر و همسرش یک حصر مطلق است، خاطرنشان کرد: “ما در طول هفته هیچ‌گونه ارتباطی با داخل زندان خانگی نداریم. در نتیجه تنها کسانی که به غیر از ما در طول هفته به اخبار حصر دسترسی دارند و می‌توانند خبر بیاورند، ماموران امنیتی هستند. به همین دلیل است که با توجه به خبرسازی‌های جهت‌دار گذشته، ما بارها بر لزوم مرکزیت داشتن منبع اخبارمان تاکید کرده‌ و تصریح کرده‌ایم که اخبار را صرفا در کلمه و بر اساس مستندات و دیده هایمان منتشر می‌کنیم تا مبادا در این وضعیت، اخبار نادرست با شائبه‌ی مقاصد دیگر به مخاطبان منتقل شود”.
وی افزود: “در هرحال وقتی درباره این زندان خانگی بی‌مانند صحبت می‌کنیم، یعنی حذف و توقیف همه‌ی حقوق انسانی و در این میان، مشکلات پزشکی مثلا عدم دسترسی به موقع به پزشک و یا پنهان‌کاری مسائل مختلف تنها بخشی از عوارض این زندان غیر‌قانونی هستند. اینها زیرمجموعه‌ای از مجموعه‌ی بزرگ‌تر هستند که با هدف قطع ارتباط محصوران از جامعه و نقض بخش قابل توجهی از حقوق انسانی آنها ایجاد شده است، که متاسفانه همچنان باقی است”.
خانم موسوی با اشاره به اطلاعیه‌ای که هفته‌ی گذشته از سوی دختران میرحسین و رهنورد منتشر شد، گفت: “به دلیل شرایط بسیار بحرانی‌ای که در ملاقات شاهد آن بودیم، احساس نیاز کردیم که مشکل را با مردم در بیانیه‌ای در میان بگذاریم. در ملاقات برای لحظاتی وضعیت نگران‌کننده و خطرناکی به وجود آمد. مشکل بلع و همچنین ناراحتی گوارشی مادرمان بسیار نگران‌کننده بود. به همین دلیل و با توجه به این که دستمان به جایی نمی‌رسد، به آن شکل اطلاع‌رسانی کردیم که خوشبختانه اثر گذاشت و بلافاصله مورد توجه قرار گرفت”.
تماس تلفنی وزیر بهداشت با خانواده میرحسین
خانم موسوی در ادامه‌ی این گفت‌وگو ضمن تشکراز اقدام به موقع و مسئولانه‌ی وزیر بهداشت، تصریح کرد: “البته بعد از آن ملاقات، ما هنوز عزیزان در حصر را ندیده ایم و تا وقتی خودمان به ملاقات نرویم و توضیحات پدر و مادرمان را نشنویم، دقیقا نمی‌دانیم که چه اتفاقی افتاده است. اما خود آقای هاشمی در تماس تلفنی به ما خبر دادند که با پزشک معالج به آنجا رفته‌اند و معاینه‌های لازم انجام و توصیه های پزشکی نیز ابلاغ شده است. به گفته‌ی آقای وزیر، بخشی از آزمایش‌ها در زمان مقرری که تشخیص داده شده انجام می‌شود و داروهای لازم نیز تجویز شده است. همچنین گفتند از این پس بررسی‌های قلب پدر در فواصل زودتر انجام خواهد شد. علاوه بر این، جواب آزمایش‌ها که از پدر و مادر و ما مخفی مانده بود هم توسط ایشان به واسطه‌ی خبر ما رویت شده است؛ هرچند از آنجا که آزمایش‌ها توسط پزشک و ماموران امنیتی انجام گرفته است، ما نسبت به صحت و جواب آنها مطمئن نیستیم”.
دختر زهرا رهنورد و میرحسین موسوی در عین حال وضعیت روحی پدر و مادر خود را بسیار عالی توصیف کرد و در ادامه گفت: “خدا را شکر می‌کنیم که به‌رغم تضییقات و ظلمی که وجود دارد و شرایط سخت حاکم بر این حصر، که مهم‌ترین آن قطع ارتباط کامل و عدم دسترسی عزیزان ما به کادر پزشکی است، و همچنین با وجود اهمال نگران‌کننده پزشک وزارت اطلاعات، عزیزان ما در حال حاضر در وضعیتی هستند که با مراقبت‌های معمول پزشکی به امید خدا مشکل حل می‌شود”.
دختران نخست وزیر محصور دوران جنگ در اطلاعیه‌ی خود خطاب به مردم ایران تاکید کرده‌ بودند که ضمن متوجه دانستن عواقب و خطرات زندان خانگی به بانیان و مجریان و ساکتین نسبت به ظلم، در خصوص مسائل مطرح شده انتظار پاسخی روشن و جدی از مسئولین ذی‌ربط را دارند.
فرزند میرحسین موسوی در پایان گفت: “ما منتظریم که در ملاقات پدر و مادرمان را ببینیم و جزئیات را بپرسیم. فعلا خبرمان در همین حد است که جناب آقای دکتر هاشمی زنگ زدند و به ما امیدواری دادند که قضیه در حال پیگیری است و بعد از انتشار آن بیانیه بلافاصله به محل حصر مراجعه کرده‌اند. حالا همین که پدر و مادرمان تحت نظر پزشک هستند، کمی آرامش خاطر برایمان به وجود آورده است”.

حشمت طبرزدی به دادگاه احظار شد

حشمت‌ الله طبرزدی، فعال سیاسی و زندانی سیاسی پیشین به دادسرای اوین احضار شده و باید صبح چهارشنبه ۲۶ اسفند خود را به شعبه ۲ این بازپرسی معرفی کند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقای طبرزدی با اعلام این خبر در صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی نوشته است: «امروز دوباره زنگ در خانه را زدند. دو نفر موتور سوار و با ریش و هیئت شناخته شده برای همه ی ما. گفتند از دادستانی ویژه مقدس واقع در زندان اوین امده ایم. برای حشمت طبرزدی احضاریه داریم. گفتم بگذارید پشت در و بروید، من نمی شناسم کی هستید و این در باز نمی شود.»
آقای طبرزدی نوشته است که از باز کردن در و پذیرش و امضای احضاریه خودداری کرده ولی آنها گفته اند که باید صبح چهارشنبه ساعت ۹ صبح در دادسرا حاضر شود.
در گفته های مأموران اشاره ای به اتهامات و دلایل احضار نشده است ولی آقای طبرزدی نوشته است: “چه در بازپرسی حاضر شوم چه نشوم، اما حرف نخواهم زد. هیچ وثیقه و کفالت نخواهم گذاشت. اگر بازداشت کنند، از همان لحظه اول اعتصاب غذا خواهم بود.”
حشمت اله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران از فعالان سیاسی منتقد حکومت ایران است که طی سا‌های گذشته به طور متناوب بازداشت و زندانی شده است.
آقای طبرزدی در آخرین مورد بازداشت، نهم تیرماه پس از حدود ۵ سال و نیم حبس از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شده و پس از آزادی نیز به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه داده است

۱۳۹۴ اسفند ۲۱, جمعه

اشتباه تاریخی احمدی نژاد

🔴 اشتباه تاریخی در اظهارات احمدی نژاد برای رسانه های اصولگرا دردسر ساز شد

✅ رئیس جمهور سابق گفته که دوره عباسیان 10 پیامبر کشته شده است

جلسه سخنرانی احمدی نژاد در ورامین حاشیه های بحث انگیزی داشته است. بر اساس گزارش رسانه های اصولگرا، وی در بخشی از این سخنرانی به تمثیل و شبیه سازی های تاریخی روی آورده است اما این بخش از اظهاراتش به دلیل پاره ای اشتباهات  با واکنش کارشناسان بویژه محققان تاریخ مواجه شده است.
احمدی‌نژاد گفته است «عباسیان به نام پیامبر حکومت کردند، اما ده پیامبر را کشتند». اما بلافاصله بعد از انتشار این سخنان شماری از کاربران  تذکر داده‌اند که زمان عباسیان بعد از حیات آخرین پیامبر بوده است پس چطور 10 پیامبر کشته شده است .
بعد از این تذکرات و اعتراض ها ، رسانه های حامی احمدی نژاد از جمله فارس متن را تغییر داده و با اصلاح اشتباه رئیس جمهوری سابق نوشتند که عباسیان 10 نفر از ائمه معصومین را کشتند.